لباس فرم مدرسه دخترانه بخش مهمی برای شروع مسیر آموزش

 

شاید خیلی از پدران و مادرها و یا مربیان مدرسه درگیر فهم ذهن دختر بچه یا دختر نوجوان باشند. و البته شاید به هیچی نرسند!! تنها دلیل نفهمیدن ذهن دختر خانم های نونهال این است که آنها هر لحظه در یک دنیای جدید سیر و سفر می کنند. و مسلما بسیار پیچیده تر و غیرقابل فهم تر ازین هست که با روش ها و سوال و جواب های ساده به اساس این ذهن آشفته و کنجکاو در کشف فضاهای جدید پی برد. 


خب همونطوری که می دونید در سن بلوغ بحث ظاهری برای دختران از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای طراحی و انتخاب طرح لباس دختران باید توجه بیشتری از طرف مربیان و خانواده ها صورت بگیرد. سنین بین 10 ال 15 سالگی مهم ترین رده سنین دختران در خصوص تغییرات مربوط به بلوغ چه از نظر روحی و چه جسمی در دختران است.


یک دختر نوجوان و درنظر بگیرید که نیاز به خوش پوش بودن و خوش لباس بودن داره و البته باید بیشترین زمان خودش در دوران این تغییرات روحی و جسمی و در مدرسه و بین هم سن و سالهای خودش بگذرونه آیا نوع طراحی لباس نباید طوری باشه که دختر نوجوانی که این دوران داره سپری میکنه مشکلی در خصوص ظاهر خودش به دلیل بد بودن طرح لباس فرم مدرسه اش برایش پیش نیاد؟ مسئله ای که کاملا با توجه درست اولیا و مربیان قابل حل شدن و البته پیش نیومدن هست.
 شاید این سوال برای شما هم پیش بیاد که چرا انتخاب طرح و مدل لباس مدرسه دختران از اهمیت بیشترب برخوردار است نسبت به پسران؟
چرا باید به رنگ مدل به روز بودن یک طرح برای لباس فرم دختران باید هر سال مورد نظارت قرار بگیرد؟

 

 

نوجوان خود محور

 

دختران در هر سن و سالی نه فقط سن بلوغ از شروع تحصیل تا همیشه تصور خاص و زیبایی از خودشان در مقابل دیگران دارند. به این شکل که انگار هر روز روی سن نمایش در حال اجرای زیباترین نقش می باشند البته نه به این منظور که نقش بازی میکنند نه! به منظور حس خودشان از دید دیگران به آنها. پیرامون یک نوجوان به خصوص در سنین بلوغ تاریک و بدون نور می باشد و البته تمام توجه اطرافیان به ظاهر و شخص خود اوست. این نوع رفتار نوعی رفتار طبیعی چه در این سن و چه در سنین بالاتر است و البته باعث میشود که دختر زیبای نوجوان ما اجازه ندهد که این زیبایی زیر بد فرم بودن بد رنگ بودن نداشتن طرح به روز لباس فرم پنهان بماند.

 

هویت دختر نوجوان و فرم مدرسه اش!

 

امروزه با هر نوجوانی بحث مشخصی مربوط به شخصیت و هویت فردی باز کنید در آخر به سوالات خاصی مثل «من کی ام؟» «چی میخواهم؟» «و اصلا برای چه چیزهایی باید بجنگم؟» بر میخورید. 
محیط مدرسه و تحصیل هر فردی که از کودکی وارد آن می شود را به سمت آینده و خواسته های فردی اش از زندگی به صورت ناخودآگاه می کشد. واضح تر این محیط هر فردی و به سمت کشف هویت هدایت می کند. هویت یعنی همون چیزی که به فرد بگوید چه اعتقادی دارد چه ظاهری مورد پسند اوست و بطور کلی به چه صورت میخواهد در جامعه ظاهر شود و چه برخوردی با او بشود.


ظاهر و نوع پوشش هر فرد بخصوص در نگاه اول گویای شخصیت و هویت یک فرد است. آیا نباید به دختران نوجوانمان این حق سختگیر بودن در رابطه با لباس فرم مدرسه شان را بدهیم؟ و میدونیم که این دختران ملزم به رعایت این پوشش برای بیشترین تایم روز ماه و سالشان در دوران تحصیل می باشند.


اگر همین موضوع مورد توجه مسئولان قرار بگیرد که موضوع هویت طلبی دختران خیلی سریع تر از پسران شکل میگیرد خیلی سریع به این نتیجه می رسند که باید به تغییرات روحی و جسمی دختر نوجوان دقت بیشتری بشود و نوع طرح های انتخابی برای فرم مدارس به روز و متناسب با درخواست و نیاز دختران نوجوان در دوره های مختلف هست. باید برای این نیاز پاسخ مناسبی از طرف هم مدارس هم مسئولان به این نوجوانان داده شود و این نوع نیاز کاملا برطرف شود.

 

 

معاشرت با یکدیگر و تشکیل بخشی از هویت

 

دوران مدرسه و تحصیل برای نوجوانان و بچه ها به معنی سپری کردن بیشترین تایم در یک جامعه آماری مشخص و معاشرت با یکدیگر است. همونطوری که می دونید به دلیل ایجاد فضای بسیار زیاد برای هم نشینی و صحبت کردن با هم سن و سالان و داشتن دغدغه های فکری مشترک برخی از نظرات و عملکردشان به مانند بتی برای دیگری می شود. این موضوع کاملا طبیعی و البته اجتناب ناپذیر است. با این حساب این موضوع باعث تشکیل شخصیت فردی آنها می شود.


لباس فرم مدرسه به این دلیل که شبیه به یکدیگر هست در این قضیه بسیاری از موارد چشم و هم چشمی تاثیر پذیری و.. برای این سنین حل کرده است ولی واقعا انتخاب طرح مناسب برای فرم دخترانه باید طوری باشد که نواقص هر فردی به هر شکلی و بپوشاند و البته از نظر رنگ بندی و ظاهری و نوع طرح انتخابی به روز و مناسب ذهن نوجوانان امروزی باشد. نوع طرح لباس مخصوصا برای دختران باید طوری باشد که به آنها انگیزه و شور و اشتیاق بدهد.

 

حذف خود دانش آموز در انتخاب فرم مدرسه!!

 

یکی از بزرگترین اشتباهات مسئولین حذف نوجوان مخصوصا دختر نوجوان در انتخاب طرح فرم مدرسه شان است. تنها به این دلیل که مسئولین قدرت ذهن و تحلیل دختر نوجوان و دست کم میگیرند و با انتخاب نادرست تدریجی مشکلات روحی برای دختران نوجوان ایجاد میکنند.


درحالی که دختران در یک دوره مشخص حساسیت شناختی خاصی و تجربه میکنند و خیلی درست و عالی محیط پیرامون کنش ها و واکنش ها و نظرات دیگران و درک میکنند و به چالش میکشند. یکی از دلایلی که باید به نوع طرح انتخاب شده برای دختران نوجوان بیشتر توجه شود همین حساسیت های خاص و ذهن نکته سنج آنهاست که البته مسئولان و اولیا خیلی کمتر به این موضوع توجه میکنند. اگر سالیانه لباس فرم دختران را تغییر میدهید که بسیار عالی و حرکت به روزیست اگر نه حتما در دوره های مختلف لباس فرم مناسبی را باتوجه به طرح و رنگ و سنین دختر خانم ها انتخاب کنید و مهم تر از همه با ایجاد یک همه پرسی کوچک نسبت به فضای مدرسه نظرات و سلیقه دختران را در انتخاب نوع طرح اعمال کنید. چون قطعا ذهن آنها خیلی عملکرد بهتری در انتخاب پوشش مدنظرشان نسبت به کسانی که ملزم به رعایت اون پوشش نیستند دارد.

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش